dinsdag 21 februari 2017

week 2. Terrain Modelling + Character Controller

Deze les zijn we begonnen met het leren van C#. we hebben 2 simpele scripts geschreven waarmee een speler objecten kan afschieten. we hebben dus een FPSController toegevoegd met daarin een FirstPersonCharacter en een CubeSchieter of Gun. de objecten die ik schiet werken niet zoals ik zou willen dat ze werkte dus ik ga hier zelf nog mee verder.
Dits zijn mijn scripts:
Cube:                                                                         CubeSchieter:






Wat ik thuis heb gedaan is gewerkt aan de physics van Pijlen. hier heb ik veel toturials over gevolgd. ondertussen heb ik ook gelleerd hoe ik maya projecten in mijn unity zet. zo heb ik een boog aan mijn FPSController toegevoegd. deze boog heeft een script dat een "arrow" inlaad en hem weg gooit met de linkermuisknop. deze "arrow" heeft zijn eigen script die de arrow een rigidbody geeft en deze de goeie kant op richt in zijn vlucht. het eindresultaat is dus dat mijn "bow" een "arrow" afschiet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten