dinsdag 28 februari 2017

Week 3.

In de les hebben we geleerd over verschillende eigenschappen en aspecten van de camera.
zo hebben we ook geleerd hoe je 2 cameras kan gebruiken, met de 2e als minimap.

Thuis wou ik nog steeds het programma wat meer leren kennen dus ik wou weten hoe het was om een hele FPS te maken met alle onderdelen. ik heb dus een toturial gevolgd over niet alleen 1 klein aspect van een FPS maar over het maken van een hele FPS in de simpelste vorm.

Ten eerste heb ik geleerd hoe je aan alle voorgeinstaleerde prefabs komt en hoe je deze het beste kan gebruiken. voor het maken van een level. ik heb ook geleerd hoe je een gameobject een materiaal toebrengt. Toen heb ik geleerd hoe je een fire rate, weapon range en een hit force aan een geweer geeft. toen heb ik geleerd hoe ik via mijn FPSCam en RayOrigin een lijn kan genereren die checkt of de lijn iets raakt. vervolgens geeft ik een hit.normal met een hit.force aan mijn targets(die een rigidbody hebben met rubber materiaal) waardoor ze wegvliegen vanuit de kant waar ze geraakt worden.

Als laatste heb ik mijn Mini-Map vaardigheden nog 1 keer beoefend en dit is het eindresultaat:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten